E-Dekont

Banka dekont işlemlerinizi dijitalleştirin, hız ve güvenliği artırın

1070/sn
İşlem Kapasitesi
%100
Güvenli Sistem
10 Yıl
Yasal Arşiv
Anlık
Yedekleme

E-Dekont Nedir?

E-Dekont, bankaların müşterilerine sunduğu dekont belgelerinin elektronik ortamda oluşturulması, gönderilmesi ve saklanması sistemidir. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenen standartlara uygun olarak çalışır.

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından tüm bankaların 1.7.2023 tarihine kadar geçmeleri zorunlu olan E-Dekont uygulaması kapsamında, bankalar bu sistemi kullanarak hem çok hızlı işlem kabiliyetlerini koruyacaklar hem de kâğıt, baskı, kargo, arşivleme gibi zaman ve para maliyetlerini minimum seviyelere düşürebilecekler.

E-Dekont, kağıt dekont yerine elektronik dekont kullanarak hem zaman hem de maliyet tasarrufu sağlar. Aynı zamanda çevre dostu bir çözümdür.

Bankalar

Tüm bankalar için zorunlu

Yüksek Hız

Saniyede 1070 dekont işleme

Güvenli

4 yedeklemeli güvenli sistem

E-Dekont Zorunlu Mu?

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından tüm bankaların 1 Temmuz 2023 tarihine kadar E-Dekont uygulamasına geçmeleri zorunlu hale getirilmiştir.

Bu zorunluluk kapsamında, bankalar müşterilerine sunacakları tüm dekont belgelerini elektronik ortamda oluşturmalı, göndermeli ve saklamalıdır. E-Dekont sistemi, bankaların mevcut işleyişinde hiçbir değişiklik yapmadan entegre olabilir.

E-Dekont'un Avantajları

  • Kâğıt, baskı, kargo ve arşivleme maliyetlerinden tasarruf sağlar
  • Dekontlar müşterilere anında SMS, mail olarak gönderilir
  • Bankacılık uygulamasından anında görünür kılınır
  • Mevcut işleyiş hızında hiçbir değişiklik olmadan entegre olur
  • 4 yedeklemeli ve 3DS şifreleme teknolojisiyle güvenli saklama
  • 10 yıl boyunca yasal geçerli saklama ve online erişim olanağı
  • Tek tek ya da toplu olarak tekrar gönderme, görüntüleme ve PDF/baskı alma işlemleri
  • Doğaya destek verir, kağıt kullanımını azaltır
  • Teknoloji kullanan, modern yönetilen banka imajını pekiştirir
  • Hızlı mutabakat ve nakit akışı sağlar
  • Elektronik iç ve dış denetim için uygun altyapı
  • Uluslararası standartlara uyum

Çok Hızlı Altyapı ve İşleyiş

Neo Yazılım E-Dekont hizmeti, bankaların mevcut işleyişinde hiçbir değişiklik yapmadan, hali hazırda ürettikleri dekontları GİB E-Dekont kılavuzlarına uygun tasarımda XML dosyalarına çevirir.

İstenilen XSLT formatı ile giydirir, elektronik olarak imzalar, müşterilere anında SMS, mail olarak gönderir ve bankacılık uygulamasından anında görünür kılar. Üstelik tüm bunlar bankaların mevcut E-Dekont üretme ve dijital ortamlarda sunma hızını koruyarak gerçekleştirilir.

Yüksek Kapasite ve Performans

Gerek hız gerekse güvenlik unsurları nedeniyle, Neo Yazılım E-Dekont hizmetimizin alt yapısı oluşturulurken sistemde load balancer ve RabbitMQ kullanılmıştır.

E-Dekont sistemimizde saniyede 1070 E-Dekont hazırlanabilmektedir. Bu süreye imzalama dahildir ve imzalama için en gelişmiş Luna HSM modelleri kullanılmaktadır. Bu sayede bankaların yüksek işlem hacimlerini karşılayabiliriz.

Üstün Güvenlik

Neo Yazılım E-Dekont hizmeti ile banka dekontları sistemlerimizde 10 yıl boyunca 4 yedeklemeli ve 3DS şifreleme teknolojisiyle en güvenli şekilde saklanmaktadır.

Tüm dekontlar mali mühürle ve zaman damgasıyla imzalanarak güvenli hale getirilir. Müşterilerin ve bankaların dekontlara online erişimi mümkündür.

Felaket Senaryolarında Bile Hizmetin Devamı

Neo Yazılım E-Dekontlar DRC (Disaster Recovery Center) senaryolarına uygun şekilde anlık yedeklenir ve herhangi bir felaket senaryosunda bile dakikalar içerisinde bankacılık işlemlerinin devam etmesi sağlanmaktadır.

Load balancer ve RabbitMQ kullanımı sayesinde sistem kesintisiz çalışır ve yüksek kullanılabilirlik sağlar. Bankaların iş sürekliliği garanti altındadır.

ERP ve Muhasebe Programlarına Entegrasyon

Neo Yazılım E-Dekont sistemi, bankaların mevcut ERP ve muhasebe sistemleriyle sorunsuz entegre olur. Dekontlar otomatik olarak oluşturulur, gönderilir ve muhasebe kayıtlarına işlenir.

Tüm bu süreçler bankaların mevcut altyapılarına uygun şekilde gerçekleştirilir ve işlem hızında hiçbir azalma olmaz.

Anahtar Teslim Hızlı Kurulum

Neo Yazılım ile çalışmaya karar verdikten sonra, mali mühür temini, GİB E-Fatura, E-Dekont vb. tüm başvurular ve mali mührünüzün çalıştırılması dâhil tüm işlemler, Neo Yazılım saha temsilciniz tarafından halledilir.

Sonrasında Neo Yazılım merkez 30 dakika içinde hesabınızı açar ve kullandığınız ERP ve muhasebe programına entegrasyonunuzu sağlar.

7/24 Özel Müşteri Temsilci

İlinizde sizlere özel atanan satış ve servis saha temsilciliği tarafından tüm başvuru, kurulum, eğitim ve teknik servis desteği alırsınız.

Neo Yazılım merkezde, 7/24 arayabileceğiniz bir asıl bir de yedek müşteri temsilcisi size özel atanır. Herhangi bir sorunuzda veya teknik destek ihtiyacınızda bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Avantajlı Fiyatlar ve Etik Ücretlendirme

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından tüm bankaların 1.7.2023 tarihine geçmeleri zorunlu olan E-Dekont uygulaması kapsamında, Bankalar, Neo Yazılım E-Dekont hizmetini kullanarak hem çok hızlı işlem kabiliyetlerini koruyacaklar hem de kâğıt, baskı, kargo, arşivleme gibi zaman ve para maliyetlerini minimum seviyelere düşürebilecekler.

Neo Yazılım, aylık sabit, yıllık sabit, güncelleme, kota aşımı gibi etik olmayan aldatıcı ve gizli tarifeler uygulamaz. Kalan kontörünüz ay sonu ve yılsonu gibi bahanelerle yakılmaz, devreder.

E-Dekont portal aktivasyonları ücretsizdir. ERP programınıza entegrasyon ücretini bir kerelik ödersiniz ve ömür boyu kullanırsınız. Kullanımınız boyunca kontör ücreti dışında hiçbir ücret ödemezsiniz.

Doğaya Destek ve İmaj

Her yıl uğruna milyonlarca ağaç kesilen kâğıtlar yerine elektronik ortama taşınan dekontlar, doğanın korunması adına büyük katkıda bulunur.

E-Dekont'a geçme olgusu, tüm müşterileriniz ve iş ortaklarınız nezdinde; teknolojiyi kullanan, modern yönetilen, şeffaf ve kanunlara uygun iş yapan sağlam güvenilir banka imajınızı pekiştirir.

E-Dekont Hizmetimiz Hakkında Detaylı Bilgi

E-Dekont sistemine geçiş yapmak veya mevcut sisteminizi iyileştirmek için uzman ekibimizle iletişime geçin

0850 308 4651 İletişim Formu

Portal Giriş Seçenekleri

Giriş yapmak istediğiniz portalı seçin

E-Fatura Portal

E-Fatura, E-Arşiv ve E-İrsaliye işlemleriniz için

Neo CRM

Kurumsal kaynak planlama ve yönetim sistemi

Bayi Başvuru

Formu doldurarak bayi ağımıza katılabilirsiniz